Macík s Tomáškem a Švandou se těší, až se na Dakaru vyspí

Foto: Big Shock! Racing

SEDLČANY – Do startu Dakaru zbývají už jen tři týdny. Tým Big Shock! Racing je ve finální fázi příprav. Závodní i doprovodné vozy se právě teď plaví do Džiddy, kde slavný závod 1. ledna odstartuje prologem. Klid před bouří se ale nekoná.

Stále je dost práce, posádky se připravují fyzicky, mechanici dodělávají servisní plány, produkční tým organizuje akce Posedlí Dakarem, plánuje se příští sezóna, ze závodníků se stávají několikanásobní tatínci…           

„Největší radost mám, že jsme to všechno stihli. Postavili jsme tři nové závodní kamiony. Zajeli jsme plánované soutěže. Big Shock! Racing bude mít na startu Dakaru dva závodní kamiony. S tátou jsme po 20 letech našeho vývoje založili MM Technology. Na další Dakar pojedeme s největším týmem, jaký jsme kdy dokázali sestavit. Krásně mi roste dcera a druhá právě přišla na svět,“ popisuje letošní plodný rok pilot Martin Macík. Stejně jako oba jeho kolegové z posádky, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda, i on už má doma dvě malé dcery. A dodává, že noční péče o ně by se dala zařadit do systematické přípravy závodníků na slavný dálkový závod. „Těšíme se s klukama, že se na Dakaru konečně vyspíme,“ směje se Martin Macík. A velké předstartovní očekávání už panuje i mezi členy druhé posádky. Tvoří ji pilot Martin Šoltys, navigátor Roman Krejčí a mechanik Jakub Jiřinec, kteří Dakar poprvé zažijí v dresu týmu Big Shock! Racing.     

Stále však zbývá práce, kterou je třeba před odjezdem dokončit. Posádky se na náročný závod připravují fyzicky, někdo chodí do fitka, jiný na fyzioterapie. Finalizují se plány a schémata servisu, letos poprvé ve třech jazycích. Tým také organizuje akce Posedlí Dakarem. Dovolí-li to bezpečnostní opatření, po návratu ze Saúdské Arábie, během února a března, se závodníci chtějí opět potkat se svými fanoušky a podělit se o nové zážitky. „Momentálně také zvažujeme účast ve světovém poháru – World Rally Raid Championships, který se pod hlavičkou FIM a FIA uskuteční příští rok. Zjišťujeme proto všechny související organizační detaily,“ doplňuje šéf týmu Martin Macík starší. A v dílnách také začíná vznikat pověstná hromádka zapomenutých věcí, jako vždy před odjezdem na Dakar. Na ni každý přidá vše, co se nepodařilo zabalit do aut před plavbou do Džiddy. „Letos toho není moc. Zatím jen pár drobností. Povezeme si nové pracovní overaly, montérky a čelovky. Na nic dalšího jsme nepřišli. Zatím se zdá, že jsme zapakovali opravdu všechno,“ pochvaluje si mechanik David Švanda.

 

Komentáře