ŘSD zveřejnilo částečný plán staveb a rekonstrukcí ve Středočeském kraji pro příští rok

Ilustrační foto. Foto: ŘSD

STŘEDNÍ ČECHY/PŘÍBRAMSKO – S blížícím se koncem roku připravilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) rámcový plán staveb a rekonstrukcí silnic, dálnic a mostů ve Středočeském kraji pro stavební sezonu 2024. Jeden z projektů se týká i Příbramska.

Přehled není úplný. „Průběžně ho budeme doplňovat, aktualizovat a jednotlivé stavby a rekonstrukce představíme v detailech. Stejně tak budeme s předstihem vysvětlovat a upřesňovat, jak práce na jednotlivých stavbách a rekonstrukcích ovlivní dopravu v daném místě,“ uvedl k seznamu Jiří Veselý ze samostatné oddělení komunikace ŘSD pro Středočeský kraj.

 

Stavby:

D0 úsek 511 Běchovice – D1 (12,6 km) – dokončen zde byl pyrotechnický průzkum, na místě dochází ke kácení dřevin, začátkem příštího roku se rozběhne archeologický průzkum. Stavbu chceme zahájit v druhé polovině příštího roku a uvést do provozu pak 2027. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 11800,00 mil. Kč bez DPH.

D7 Kutrovice – Panenský Týnec (6,8 km) – je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyř-pruhovou dálnici D7. Aktuálně se chystáme vypsat výběrové řízení na zhotovitele. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 1996,37 mil. Kč bez DPH s uvedením do provozu 2026

D7 MÚK Slaný – Západ – Kutrovice (3,4 km) – na místě už probíhá skrývka zeminy a kácení dřevin a pak bude následovat archeologický průzkum. Vedle toho už běží výběrové řízení na zhotovitele. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 828,40 mil. Kč bez DPH. Uvedení do provozu 2026.

D10 MÚK Kosmonosy – letos započatá přestavba mimoúrovňové křižovatky Kosmonosy na dálnici D10 bude pokračovat dalším rokem. V nadcházejícím období počítá harmonogram například se zakládáním opěr a křídel mostů přes dálnici na prstenci budoucí okružní křižovatky. V plánu jsou také práce na založení mostu přes odvodňovací zařízení na ul. Průmyslové, nebo dokončení všech přeložek sítí. Zhotovitelem je společnost EUROVIA CS a.s., která mimoúrovňovou křižovatku přestavuje za nabídkovou cenu 737 mil. Kč bez DPH. Uvést stavbu do provozu plánujeme v roce 2025.

 

Rekonstrukce:

I/16 Řepov – zkapacitnění křižovatky – hlavním cílem této akce je zkapacitnění stávající průsečné světelné křižovatky silnic I/16 a místní komunikace u obce Řepov a zároveň oprava vozovky silnice I/16 v těchto místech. Celková délka upravovaného a opravovaného úseku je 360 m. Doba pro uvedení křižovatky do provozu byla stanovena na maximálně 14 týdnů. Zhotovitelem vybraným na základě veřejné soutěže je společnost SaM silnice a mosty a.s., která provede práce za nabídkovou cenu 19,41 mil. Kč bez DPH.

I/9 Předboj úprava křižovatky se sil. III/0086 – předmětem plnění veřejné zakázky je úprava stávající křižovatky sil. I/9 se sil. I/0086 – zřízení nových levých odbočovacích pruhů v obou směrech a nových zálivů autobusových zastávek + rekonstrukci stávající vozovky v délce 460 m. Doba pro dokončení díla je stanovena na 119 dní od data zahájení prací. Celková doba, po kterou bude omezena doprava na jeden jízdní pruh (kyvadlový provoz řízený světly je minimálně 50 dní a maximálně 63 dní. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 23,39 mil. Kč bez DPH. Aktuálně vybíráme zhotovitele formou veřejné soutěže.

D11 oprava mostů ev.č. D11-021..1 a D11-021..2 – práce na dvou sousedících mostech (pravém a levém) na dálnici D11 v k.ú. obce Velenka nad silnicí III/3308 budou spočívat v obnově příslušenství mostů a betonové desky na nosnících. Současně dojde k úpravě opěr (obnova křídel a závěrných zídek) a k provizornímu vyvěšení inženýrských sítí na mostech po dobu opravy. Zhotovitelem vybraným na základě veřejné soutěže je společnost PIS PECHAL s.r.o., která mosty opraví za nabídkovou cenu 691 tis. Kč bez DPH.

D4 celková rekonstrukce mostů ev. č. 4-019b.1 a 4-019b.2 u obce Stará Huť – Předmětem plnění veřejné zakázky je provedení opravy sousedících mostů (pravém/levém) ev. č. 4-019b.1 a 4-019b.2, nad silnicí II/114 mezi Dobříší a obcí Stará Huť a nad tratí ČD s vlečkou. Projektová dokumentace řeší závady uvedené v mimořádné mostní prohlídce a ve stavebně technické průzkumu stavby.

D1 most Šmejkalka – jedna z největších výzev za posledních několik let vstoupí do fáze samotné rekonstrukce. Akci jsme zahájili letos v červenci. Jedná se o rekonstrukci nejstaršího dálničního mostu v České republice, mostu Šmejkalka na 24. kilometru D1. V rámci akce bude provedena rekonstrukce vrchní, nosné části mostu, která bude zbourána a nově postavena, přičemž charakteristický historický oblouk zůstane zachován. Diagnostický průzkum totiž potvrdil, že pro další využití je tato spodní část mostu vyhovující. Cílem rekonstrukce je dosažení bezvadného stavebně-technického stavu mostu včetně jeho plné zatížitelnosti. V současné době se práce soustřeďují výhradně pod mostem, kde se budují komunikace pro stavbu. V druhé polovině roku 2024 pak dojde na samotnou rekonstrukci, která v té době začne ovlivňovat provoz na dálnici D1. Zhotovitelem je sdružení společností Strabag a. s. a Pragoprojekt a. s., které stavbu provádí za 965 mil. Kč bez DPH. Celková doba realizace je 1 460 dní a doba omezení provozu na D1 bude max. 755 dní. Rekonstrukce bude tedy dokončena v roce 2027.

Komentáře