PŘÍBRAM – Záměr vznikající vlády převést výnosy z pokut za překročení rychlosti z obcí na stát vzbuzuje silnou nevoli napříč samosprávami. Kriticky jej hodnotí i příbramský starosta Jan Konvalinka (ANO).
Podle něj by obce přišly o významnou část příjmů, zatímco veškerá zátěž a náklady spojené s provozem radarů by jim zůstaly. „Pro městské a obecní rozpočty, které jsou už dnes napjaté, by to byla další rána,“ upozorňuje.
Radary podle něj nejsou jen zdrojem příjmů, ale hlavně přispívají k bezpečnosti silničního provozu. „Ať generují, nebo negenerují peníze, jejich obsluha a údržba stojí samosprávy nemalé prostředky. U jednoho zařízení se mohou náklady vyšplhat klidně ke 110 tisícům korun,“ říká Konvalinka.

Město navíc musí počítat i s výdaji na personál, který se radary a přestupkovou agendou zabývá. „Patří sem mzdové náklady městské policie i úředníků. Na jejich pokrytí využíváme mimo jiné prostředky z vybraných pokut. Jen letos to bude kolem sedmi a půl milionu korun, z toho asi šest milionů z pokut na dálnici D4 a přibližně jeden a půl milionu z měření ve městě,“ doplňuje starosta.
Příbram v současnosti inkasuje peníze za překročení rychlosti z úsekového měření na dokončeném úseku dálnice D4 a dále z radarů v Bohutíně, Milínské, Zdabořské, Žižkově a Rožmitálské ulici. „Rychlost můžeme kontrolovat i mobilním radarem,“ dodává Konvalinka.







































































