Macík, Tomášek a Švanda pokračují ve vítězném tažení Dakarem. I bez čelního skla…

Foto: Big Shock! Racing Team

ALULA, SAUDSKÁ ARÁBIE –  Závodník Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda v 10. etapě Dakaru opět vyhráli. Sedlčanský speciál týmu Big Shock! Racing znovu dokázal, že obávané ruské posádky je možné porážet.

Čeští závodníci se ve vedení udrželi od startu až do cílové rovinky, jen na jednom z kontrolních bodů zaznamenali druhý nejrychlejší čas. Během etapy měnili jednu pneumatiku a v cíli přistáli rozesmátí v lyžařských brýlích a bez předního skla.             

Středeční 10. etapa byla opět velice rychlá, prašná a navigačně náročná. Předem bylo zřejmé, že na trati dlouhé přes 300 závodních kilometrů nebude prostor pro chyby. Závodníky týmu Big Shock! Racing nerozházelo, že na startu přišli o benefit větších rozestupů, když byly kamiony řazeny až za 30. startující osobní vůz a do etapy byly bez rozdílu pořadí vpouštěny po 30 vteřinách. A ani na trati to dnes nebylo úplně jednoduché. Posádka přijela do cíle v lyžařských brýlích a její kamion Karel neměl čelní sklo. „Moc chyb jsme neudělali. Měnili jsme jen jednu pneumatiku. A také posledních 100 kilometrů jsme jeli bez okna. Trefili jsme větev, prasklo nám přední sklo, ale zdálo se, že vydrží. Až najednou ruplo komplet a vyvalilo se na nás. Kluci ho museli vykopat za jízdy. Nasadili jsme lyžařské brýle. Já je pak zase musel sundat, protože mě pod nimi tlačily moje původní dioptrické. Máme krásně opískované zuby. A druhé vítězství v kariéře za sebou. A před sebou poslední dvě etapy. Držte nám palce,“ hlásil v cíli Martin Macík unisono doplňován Františkem Tomáškem a Davidem Švandou.

Vítězství v 9. i 10. etapě bylo zaslouženým výsledkem společného nasazení všech členů tým. Sehraná parta týmových mechaniků poslední dvě noci téměř nespala, končila svou práci kolem 6. hodiny ranní. Etapy druhé části letošního Dakaru jsou tak drsné, že kamion Karel potřebuje každou noc důkladný servis. Přesto ráno na trať vyjíždí stroj, na který se posádka může spolehnout. Pomáhá také, že mechanici kamion znají do posledního šroubku. Sami ho postavili v sedlčanských dílnách podle devatenáctiletých zkušeností šéfa týmu Martina Macíka staršího.

Všichni z týmu Big Shock! Racing mají radost, že dokázali své fanoušky potěšit výbornými výsledky. Současně se stále snaží soustředit na celkové umístění. Do konce Dakaru zbývají 2 poslední etapy, ve kterých se dá ještě hodně získat i ztratit. A zkušení dakarští veteráni připomínají, že Dakar končí až v cíli poslední etapy.          

Komentáře