Příbram zavedla Tichou linku. Neslyšícím usnadní jednání s úředníky

Ilustrační foto.

PŘÍBRAM – Lidé se sluchovým nebo kombinovaným postižením mají v Příbrami nově jednodušší cestu k vyřizování úředních záležitostí. Na Městském úřadě Příbram je už od konce září k dispozici Tichá linka, služba umožňující online tlumočení znakového jazyka nebo přepis mluvené řeči do textu.

Díky Tiché lince mohou neslyšící a nedoslýchaví občané komunikovat s úředníky přímo na úřadě, aniž by bylo nutné zajistit osobní přítomnost tlumočníka. Služba funguje prostřednictvím webové nebo mobilní aplikace a klient si sám zvolí, zda využije videohovor s tlumočníkem znakového jazyka, nebo online přepis mluveného slova do textu.

„Zavedením Tiché linky děláme další krok k tomu, aby byl náš úřad přístupný opravdu všem. Pro město se jedná o velmi jednoduché, ale přitom účinné řešení, které odstraňuje komunikační bariéry a přináší větší komfort lidem se sluchovým postižením,“ uvedl starosta Příbrami Jan Konvalinka.

Tichá linka je sociální služba, která pomáhá zprostředkovat telefonickou i osobní komunikaci nebo asistuje při úpravě a překladu textů. Je určena lidem se sluchovým či kombinovaným postižením a její využití je zcela zdarma. K dispozici je nonstop, v urgentních případech funguje 24 hodin denně.

Služba je dostupná nejen na úřadech, ale mohou ji využívat také lékaři, školy, zaměstnavatelé či další instituce. V celé České republice funguje Tichá linka již na více než 350 místech a ročně zprostředkuje přes 40 tisíc požadavků. V Příbrami byla zavedena ve spolupráci se společností Tichý svět, o. p. s.

„Věříme, že služba najde své uplatnění a pomůže lidem, kteří byli dříve při vyřizování úředních záležitostí odkázáni na pomoc druhých. Příbram se tak zařazuje mezi města, která se aktivně snaží odstraňovat bariéry v komunikaci i přístupu k veřejným službám,“ doplnila koordinátorka projektu Bohumila Mudrová.

Komentáře