DŽIDDA – Závodník Martin Macík, navigátor František Tomášek a palubní mechanik David Švanda v Karlovi, kamionu sestrojeném v Sedlčanech, v poslední etapě Dakaru vybojovali parádní 2. etapovou pozici. Po strhující závěrečné jízdě skončili závodníci týmu Big Shock! Racing v celkovém pořadí 7.
Během letošního ročníku legendárního maratonského závodu se jim tak podařilo získat dvě pódiová umístění. Letošním Dakarem ale jízda jejich žlutého kamionu nekončí. Závodit se bude dál. Už v březnu v Abú Dhabí, kde bude tým Big Shock! Racing sbírat další body v rámci světového poháru.
Do poslední etapy startovala posádka týmu Big Shock! Racing ze 4. pozice a 8. místa v celkovém pořadí, na které se posunula po čtyřminutové penalizaci za překročení rychlosti v zóně s rychlostním limitem. I díky zkušenostem z 10 absolvovaných Dakarů Martin Macík myslel na to, že v poslední etapě je možné více ztratit než získat. Ale jeho posádka odjela i poslední speciálku v plném tempu, s maximálním nasazením, ale také s rozumem. A výsledkem bylo nejlepší letošní umístění – 2. pozice.
„Jsme v cíli Dakaru a máme 2. místo v etapě. A druhé letošní pódium. Bylo to drsných posledních 160 km přes rozbitá řečiště. Celý letošní Dakar byl náročný. Ale zvládli jsme ho a jsme v pořádku v cíli. Děkuju klukům v posádce, děkujeme všem fanouškům, kteří při nás stojí v dobrém i zlém. Díky patří našim rodinám, všem klukům v týmu, mechanikům za to, jak dřeli a jak skvělou práci odvedli, tátovi, Martinovi Pabiškovi, posádce Martina Šoltyse, přátelům. A také všem našim milým sponzorům a partnerům, kterých si moc vážíme,“ řekl Martin Macík.
![](http://www.zpravypribram.cz/wp-content/uploads/2022/01/Martin-Macik-na-Dakaru.jpg)
Posedlí Dakarem
Na Dakaru je krásné i děsivé současně, že nikdy nevíte, co se stane v příští minutě. I proto ho sleduje tolik fanoušků. I to je důvod, proč se závodníci po prožitých těžkostech chtějí znovu vracet a překonávat soupeře i sami sebe. Takový je Dakar. I proto k němu tým Big Shock! Racing přistupuje s dlouhodobějším nadhledem a už teď plánuje příští starty. „Jeli jsme na maximum a stálo to za to. Příště do toho jdeme znova. Víme, na čem zapracovat. Už teď chystáme další ročník a chceme v rámci MM Technology stavět nové kamiony. Navíc zásoba historek pro akce Posedlí Dakarem je teď obrovská, myslím, že fanouškům ani nestihneme všechno odvyprávět,“ řekl Martin Macík
![](http://www.zpravypribram.cz/wp-content/uploads/2022/01/Dakar-5.jpg)
Po Dakaru jízda pokračuje
Dobrou zprávou také je, že do cíle letošní Rallye Dakar úspěšně dorazily i závodní kamiony spřátelených posádek Italtrans Racing a Project 2030, které v Sedlčanech sestrojil tým Martina Macíka staršího. Pocit v cíli bohužel po dvou nedokončených etapách a zranění letos nezažijí pilot Martin Šoltys, navigátor Roman Krejčí a mechanik Jakub Jiřinec. Ale také jejich posádka na trati odvedla dobrou práci a v první polovině závodu bojovala srdnatě. Pro tým Big Shock! Racing byl letošní Dakar současně rozjezdem do světového poháru Rally-Raid Championship 2022, který pokračuje v březnu závodem v Abú Dhabí. Už během Dakaru týmový manažer Martin Pabiška zařizoval odeslání části techniky přímo do Dubaje. „Věříme, že i díky celoroční sérii závodů budeme moci ještě lépe ladit formu na Dakar příští,“ zakončuje Martin Macík.
![](http://www.zpravypribram.cz/wp-content/uploads/2022/01/Dakar-kamion.jpg)