Letos už čtyři dny silničáři ŘSD na Příbramsku kvůli sněžení a větru sloužili 24 hodin

Foto: ŘSD

PŘÍBRAMSKO – Organizaci a průběh zimní údržby ve Středočeském kraji na silnicích I. tříd a dálnicích II. tříd (D4, D6, D7, D10) zajišťuje zejména 9 středisek. Okrajově též dispečinky SSÚD ŘSD, které z části provádí zimní údržbu sil I. tříd a dálnice D0 v úsecích navazujících na dálnice I. tříd, rozdělených do 2 operačních oblastí. Pět jich působí v jihozápadní oblasti (délka udržované silniční sítě 460km)  kraje a čtyři v jeho severovýchodní části. (délka udržované silniční sítě 487km).  

Středisko Skalka má své stanoviště v okrese Příbram u MUK EXIT 41 Skalka dálnice D4. „Spolu se středisky Votice a Rožmitál pod Třemšínem se stará i o výše položené komunikace v kraji kde je v zimním období vyšší spad sněhu. Nejvýše položený úsek střediska Skalka je v nadmořské výšce 581 m.n.m a nachází se na silnici I/4 u Milína,“ připomíná Martin Buček z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic.

Středisko rovněž mimo silnic I. tříd zajišťuje i zimní údržbu dálnice D4 mezi EXIT Háje a MUK EXIT Voznice. Ze silnic I. třídy jsou to pak silnice I/4 mezi Háji a Zalužany, I/18 mezi Zrůbkem a Březovými Horami a kompletní úsek silnice I/66 mezi Milínem a Příbramí. „Celkem je délka udržované silniční sítě tímto střediskem 100,95 kilometrů. Pro zmírnění závad ve sjízdnosti je tu připraveno 5 sypačů s radlicí a 1200 tun posypové soli a 50 tun inertního materiálu,“ dodává Buček.

Od zahájení zimní údržby 1.11.2020 bylo na Příbramsku 31 zásahových dnů z toho 15 již v lednu tohoto roku. „Výkonově extrémní byl zatím 7., 8., 13. a 14. leden, kdy mechanizace jezdila 24 hodin bez přestávky, zejména z důvodu vyššího spadu sněhu a silného větru. Mezi 1.11.2020 a 18.1.2021 najela technika 5743 posypových kilometrů, a použila 709 tun soli a 248 000 litrů solanky,“ popisuje nasazení silničářů Martin Buček a dodává: „Podíváme li se na data ze zimní údržby v předchozím roce, tedy mezi 1.11.2019 a 31.3.2020, pak zjistíme, že již nyní, v polovině zimní údržby, je toto středisko v počtu zásahových dnů, najetých kilometrů a spotřebě posypového materiálu na úrovní celé předchozí zimní sezóny nebo ji převyšuje. To jen potvrzuje skutečnost, že loňská zima byla extrémně mírná.“

 

Komentáře