Martin Macík si z besed Posedlí Dakarem odskočí na závod do Abu Dhabi

Martin Macík Foto: archiv Big Shock Team Racing

SEDLČANY – Přípravy týmu Big Shock! Racing na závod Abu Dhabi Desert Challenge, který je po Rallye Dakar druhým podnikem světového poháru World Rally-Raid Championship, jsou v plném proudu.

Část závodních kamionů se po skončení Dakaru ze Saudské Arábie přesunula do Dubaje. A na místo brzy přiletí také sedlčanští mechanici, aby speciály před startem dostali do perfektní kondice. V ČR se mezitím spouští výroba a vývoj nových závodních strojů. A fanoušci po celé ČR si na talkshow Posedlí Dakarem s Martinem Macíkem a navigátorem Františkem Tomáškem užívají historky z letošního ročníku nejnáročnějšího motoristického závodu světa.                

Arnošt se z Dakaru vrátil do Sedlčan, Karel parkuje v Dubaji

Během středy se část závodní techniky vrátila ze Saúdské Arábie do Sedlčan. Mechanici z přístavu v Marseille, kam vozy připluly lodí, přivezli Arnošta – kamion, ve kterém za tým Big Shock! Racing závodil Martin Šoltys. Dorazil i Vincenzo, speciál Italtrans Racing týmu, a také většina asistenčních vozů. „Vše šlo celkem hladce. Nečekané komplikace, jako zapomenuté klíčky od nástaveb, jsme improvizovaně vyřešili. Auta se po plavbě do Marseille zdají být v pořádku,“ hlásil mechanik David Švanda. Technické zázemí MM Technology tak začíná znova naplno ožívat. Arnošta čeká řada technických úprav. Současně se spouští stavba zcela nového dakarského speciálu. A dalším vývojem projde i závodní kamion postavený pro Project 2030, který by měl v budoucnu Dakar absolvovat s elektrickým pohonem.  

Foto: Big Shock Team Racing

Další závod na obzoru

Mezitím už ostatní kamiony týmů Big Shock! Racing a Project 2030 dorazily do Spojených arabských emirátů, aby tu od 4. do 10. března odstartovaly do závodu Abu Dhabi Desert Challenge. Vozy pojmenované Karel a Nicias byly do Dubaje odeslány hned po skončení Dakaru, proto je před startem čeká ještě kompletní servis. Parta sedlčanských mechaniků přijede na místo s týdenním předstihem a postará se, aby oba speciály byly do závodu připraveny v perfektní kondici. „V tuto chvíli už máme v Dubaji pronajatý prostor, kde jsou oba kamiony uložené. Z České republiky na místo letecky odesíláme paletu s náhradními díly a dalším vybavením. Nechybí nová náprava pro Karla, změnami projde i motor. Během závodu v Abu Dhabi už chceme testovat – softwarové úpravy, nové nastavení podvozku nebo změny na převodovce,“ popisuje Martin Macík starší. Čeští závodníci mají radost, že jim série startů v rámci světového poháru poskytne prostor závodit během celého roku. „Čeká nás pět náročných závodních dní. Trať povede hlavně pískem a navigace bude stejná jako na Dakaru. Z okruhu Yas Marina v Abu Dhabi přejedeme do pouští Empty Qaurter. Letos poprvé budou závodit i kamiony a my patříme mezi pionýry této kategorie. Těšíme se a věříme, že se postupně přidají i další kamionové posádky,“ říká Martin Macík.    

       

Posedlí Dakarem míří do Prahy, Plzně a Budějovic

Než se ale posádka žlutého kamionu v osvědčeném složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a palubní mechanik David Švanda znovu vydá na závodní trať, potká se s fanoušky na besedách Posedlí Dakarem. Ze Saúdské Arábie si závodníci letos přivezli kromě 7. místa a dvou pódiových umístění v etapách i filmový dokument a spoustu historek, kterým se teď smějí spolu s fanoušky na akcích pořádaných v rámci celé ČR. Na závod do Abu Dhabi budou Macík s Tomáškem odlétat bezprostředně po skončení jedné z talkshow. „My se s Františkem stihneme s fanoušky potkat ještě 2. a 3. března v Plzni a Českých Budějovicích. Ale hned 4. nasedáme do letadla a 5. startujeme v Abu Dhabi Desert Challenge,“ konstatuje Macík. Bezprostředně po absolvování pouštního dobrodružství, 15. března, se uskuteční závěrečná beseda v Kongresovém centru v Praze. Zatím není jisté, jak druhý závod světového poháru dopadne, ale Martin s Františkem a Davidem si určitě přivezou další nové zážitky, o které se se svými fanoušky rádi podělí.  

 

Komentáře