Výsledky analýzy o stavu parkování v Příbrami přinesou změny na sídlišti i v historickém centru

Náměstí 17. listopadu.

PŘÍBRAM – Město už obdrželo výsledky analýzy o stavu parkování na náměstí 17. listopadu i ve staré Příbrami. Obyvatelé těchto částí města tak do budoucna musí počítat se změnami jako například v podobě placených zón či rezidenčního stání.  

Výsledky analýzy radnice už poskytla dopravní komisi. „Už jsme na dopravní komisi mohli prodiskutovat, jak by mohla regulace parkování ve městě vypadat. Jsou to ale zatím jen návrhy zpracovatele. V komisi i na radě města budeme nyní probírat ty jednotlivé detaily jako například cenovou politiku, případně udělování výjimek, kterých chceme udělovat co nejméně, ale mluvit budeme třeba i o možné povolené rychlosti,“ říká k výsledkům analýzy místostarosta Martin Buršík s tím, že veřejnost je může najít na webových stránkách města.

Lidé bydlící na sidlišti nebo ve staré Příbrami tak budou například do budoucna muset počítat se zavedením a rozšířením placeného parkování v těchto lokalitách. V historickém centru tedy i třeba v ulicících v druhé nebo třetí městské části. V souvislosti s chystanou celkovou změnou koncepce parkování v Příbrami radnice také uvažuje i o zjednosměrnění některých ulic. Tyto úvahy staví na diskuzi s dopravní policií „Policie nám pomáhá v tom, kdy je potřeba na sídlišti zachovat hlavní silniční průtahy, aby nedocházelo k více nehodám, aby doprava byla plynulá,“ dodává Buršík.

Dopravní komise města výsledky analýzy a návrh organizace dopravy pro rozvoj parkovacího systému v Příbrami vzala na vědomí a zároveň doporučuje zavedení parkovacích zón až po vytvoření  a vybudování dostatečných parkovacích kapacit na záchytných parkovištích například v lokalitách před kulturním domem, u Hasičského záchranného sboru Příbram, u Evropské ulice, na Flusárně, u stadionu 1. FK a podobně. „Dopravní komise navrhuje zachovat záchytná parkoviště jako bezplatná a také ještě před případným zavedením parkovacích zón doporučuje detailněji propracovat definici termínu rezident,“ říká člen dopravní komise města dopravní inženýr Petr Magera.

Výsledky analýzy najdete ZDE.

Komentáře