Rally je neekologické… Kde byli zastupitelé s těmito požadavky při tendru na MHD?

PŘÍBRAM – Poslední zasedání zastupitelstva přineslo několik zajímavých bodů. Jedním z nich byla i finanční podpora pro 40. ročník Rally Příbram. Mimo již tradiční rozdělení veřejnosti i zastupitelů na příznivce a odpůrce akce ovšem tentokrát debatu „rozštípl“ zastupitel za ANO a zavilý odpůrce profesionálního sportu František Hauser.

Pořadatelé Rally Příbram letos od města žádali finanční podporu ve výši 400 tisíc korun. Rada města navrhla jen 100 tisíc, načež na zasedání zastupitelstva starosta Jan Konvalinka (také ANO) navrhl zvýšení na částku 250 tisíc korun s tím, že tato sportovní akce má ve městě svou tradici, má svým dopadem celorepublikový přesah a pro místní podnikatele a živnostníky je příliv návštěvníků i účastníků akce přínosem.

Jeho názor ovšem nesdílí právě František Hauser, který naopak přišel s radiálním návrhem – zrušit Rally Příbram. „Pokud budeme první, kdo rally zruší, budeme slavnější, než když se tu rally bude pořádat. Je to totiž mnohem důležitější, než to, že bude v Příbrami více turistů,“ uvedl v rámci svého příspěvku Hauser. Svou argumentaci opřel o uhlíkovou stopu. „Od roku 2000 se v tuzemsku zvýšily emise skleníkového plynu o 53 %, přičemž druhý největší podíl, hned po průmyslu, na tom má doprava,“ uvedl mimo jiné ve svém diskuzním příspěvku.

Ovšem už nepřipomněl, že například lidé z Orlova mají při každém ročníku problém dostat se z a do Orlova a nejsou jedinou osadou a obcí, která se musí s tímto problémem při pořádání závodu vypořádat. Že závod komplikuje dopravu ve městě apod. To by spíš byly argumenty, které mají oporu v tom, proč rally pořádat či nepořádat, nebo zda má trať vést tudy nebo jinudy.

Nicméně když už ale svou řeč postavil na „ekologických základech“, pak se nabízí otázka, kde byl František Hauser se svými argumenty, když se schvalovaly podmínky pro výběrové řízení na smlouvu o provozování MHD?

Vladimír Král (Šance pro Příbram) se totiž například ptal vedení města, zda je v podmínkách i možnost, aby část spojů byla obsloužena ekologickými vozy. Ovšem tehdy se nikdo z vládnoucího hnutí ANO k této připomínce nepřipojil. Přitom městská hromadná doprava životní prostředí ve městě zatěžuje podstatně víc, než jedno nebo dvoudenní automobilový závod…

Komentáře