Parkovací dům na autobusovém nádraží nejdříve za dva roky

Radnice chce postavit parkovací dům vedle tzv. bývalého Domu hrůzy

PŘÍBRAM – Stavba parkovacího domu se už stala takovým příbramským evergreenem. Město už ale vybralo dodavatele stavby. Stala se jím firma Metrostav, jenž má parkovací dům postavit za 85 789 120 Kč bez DPH. Ovšem před zahájením samotných prací musí ještě dokončit projektovou dokumentaci pro provádění stavby.

Chystaný parkovací dům u autobusového nádraží by měl nabídnout 176 parkovacích míst a postavený by měl být v tzv. režimu Design and Build, tedy vybraná firma musí nejdříve dokončit projektovou dokumentaci pro provedení stavby a následně pak samotnou stavbu realizovat. „Rada města schválila uzavření smlouvy, tudíž nic už nebrání tomu, aby bylo možné ten smluvní vztah naplňovat,“ říká příbramský starosta Jan Konvalinka.

Nicméně než začnou samotné stavební práce tak to ještě nějaký čas potrvá. To potvrdil i místostarosta Martin Buršík. „Projektovat by se mělo přibližně jeden rok, to je standart, který je i u jiných velkých staveb. Pak bude probíhat povolovací řízení, tam nečekáme žádné velké komplikace, protože územní souhlas i stavební povolení bylo už jednou vydáno a samotná stavba by měla trvat dvanáct až osmnáct měsíců,“ konstatoval.

Podle místostarosty Buršíka jde vlastně ale o úplně novou zakázku, která sice vychází z původního záměru, ale finále půjde vlastně o nový projekt. „Ten územní souhlas je platný a jeho rámci musí Metrostav doprojektovat celý parkovací dům a podle něj požádat o povolení té stavby,“ řekl Buršík s tím, že parkovací dům byl měl zabrat asi dvě třetiny současného parkoviště ve spodní části autobusového nádraží.

Podle radnice bylo potřeba provést i některé změny v projektu. „Předchozím projektantem byly uvnitř plánovány parkovací místa pro malá auta, to znamená, že například tři octavie by vedle sebe byly úplně natěsno, že by z nich lidé nemohli ani vystoupit, na některých těch parkovacích místech. Tyto parkovací místa jsme se snažili minimalizovat, protože to nepovažujeme za dobré řešení,“ vysvětluje Martin Buršík.

Komentáře