Macík se Šoltysem opravili výfuk víkem od krabice a zvesela dojeli do cíle

Foto: Big Shock Team Racing

RIJÁD – Ve 4. etapě si organizátoři Rallye Dakar pro závodníky připravili nejdelší trať celého závodu. Předem bylo jasné, že trasa čítající 465 km bude extrémně náročná. Pro tým Big Shock! Racing byla zatím největší adrenalinovou zkouškou, kterou se ale nakonec podařilo skvěle zvládnout. 

Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Davidem Švandou na trati řešili problém s výfukem, který propaloval hadičky se vzduchem. Šikovné ruce českých palubních mechaniků, důmyslný zlepšovák a pomoc týmového kolegy Martina Šoltyse, který se podělil o díly, nakonec přispěly k tomu, že se Martinu Macíkovi podařilo dojet do cíle na 21. místě a celkově si udržel cennou 11. pozici. I Martin Šoltys, Roman Krejčí a Jakub Jiřinec etapu zdárně dokončili jako 25. a celkově jsou 18.

Čtvrtá etapa ukázala, proč je Dakar považován za nejnáročnější motoristický závod na světě. A jak nápomocná může být spolupráce dvou týmových posádek v závodním poli. Martin Macík měl dnešní etapu výborně rozjetou. „Hned od začátku se jelo nádherně, strašně rychle. Klasická vypalovačka. Měli jsme trochu letecký den, když jsme přeskakovali vrcholky zkracovaček, za kterými se schovávaly díry. Dostali jsme spoustu ran. Jedna byla obzvlášť silná,“ popisuje sedlčanský závodník. Najednou, asi na 340 km, ale auto začalo vydávat zvláštní zvuky. Posádka zastavila a zjistila, že se povolil výfuk a vznikla díra, která hnala horký vzduch na hadice se vzduchem. Ty se začaly propalovat, což ovlivnilo také brzdy. 

Posádka začala s opravou, ale hadičky se znova a znova propalovaly. Takže se vymýšlela různá řešení. „Rozbili jsme bednu, kterou máme v autě, a z jejího víka jsme udělali ochranný plech. Ten jsme přidělali na výfuk. Pomáhal nám i Marťas Šoltys, který u nás zastavil a dal nám i všechny svoje náhradní díly, které jsme pro opravu mohli využít. Patří mu obrovský dík,“ říká Martin Macík.

Také druhá sedlčanská posádka se na trati potýkala s potížemi. Po prvních sto kilometrech kamion Martina Šoltyse prorazil pneumatiku. Tu se podařilo vyměnit rychle a pokračovat v jízdě. Problém nastal, když se vozidlo dostalo do podobných problémů jako kamion Martina Macíka. „Chyběly nám díly, které jsme dali Martinovi, když jsme se dostali do podobných problémů. Takže jsme se nad tím ještě chvíli trápili, ale poradili jsme si. Dojížděli jsme za tmy,“ zhodnotil čtvrtou etapu Dakaru Martin Šoltys.

Komentáře