Krajští radní dali Destinační společnosti Brdy zelenou, předpokládá ale spojení někdejších rivalů

Brdy - Ilustrační foto.

PRAHA – Rada Středočeského kraje dnes odsouhlasila založení destinačního spolku Turistická oblast Brdy a Podbrdsko, z.s., v němž bude kraj zároveň zakládajícím členem. Dnešní rozhodnutí ale musí na svém dubnovém zasedání ještě schválit zastupitelé.

O založení turistické oblasti Brdy a Podbrdsko se od roku 2016 pokoušelo jak Ekologické centrum Orlov, tak město Příbram, jejich vzájemná jednání však ztroskotala. Středočeský kraj proto navrhl, aby Krajský úřad připravil koncept založení organizace destinačního managementu s přímou účastí Středočeského kraje a zároveň pro něj připravil stanovy a příspěvkový řád.

„Úlohou destinačního managementu je rozvíjet oblast a popularizovat ji tak, aby byla vnímána jako turisticky atraktivní. Středočeský kraj hodlá investovat do nové agentury pro Brdy a Podbrdsko 600 tisíc korun. Je to dokonce mnohem více než se dává v obdobných případech, kde se tato částka pohybuje okolo 200 tisíc korun,“ uvedl radní pro oblast regionálního rozvoje, cestovního ruchu a sportu Martin Draxler (ANO 2011).

V rámci vznikajícího destinačního spolku oslovil Středočeský kraj všechny partnery v regionu, tedy zejména obce a jejich svazky a místní akční skupiny. Ke spolupráci vyzval i organizace, které spolu o destinační management v Brdech soupeřily, tedy Destinační společnost Brdy, o jejíž založení usilovalo město Příbram a Destinační agenturu Brdy, která je organizační složkou ekologického centra Orlov.

Aby byl umožněn vstup do vznikajícího spolku, který bude mít na starosti rozvoj turistiky v Brdech, i malým obcím, navrhl Středočeský kraj ve stanovách poměrně nízké příspěvky. V únoru 2018 proběhlo jednání s tzv. strategickými partnery, kteří se vstřícně vyjádřili k navrženým stanovám a projevili zájem o účast ve spolku. Z tohoto jednání se vyprofilovaly jako možní zakládající členové připravovaného spolku následující organizace: Ekologické centrum Orlov, o. p. s., města Příbram a Řevnice a mikroregion Hořovicko.

Destinační společnosti vznikají po celé zemi a rozvíjejí je obce spolu s podnikateli a organizacemi zabývajícími se cestovním ruchem. Hlavními přínosy jsou vytvoření jednotné koncepce pro celý region, jednodušší přístup k financování rozvoje turistiky, vytvoření značky regionu a spojení subjektů, které mají zájem o spolupráci.

Komentáře