Etapu jsme dojížděli s roztaženými koly, vzkazuje z Dakaru Martin Macík

Foto: Big Shock! Racing Team

NEOM – Pondělní 8. etapa, druhá část maratonské prověrky, byla pro tým Big Shock! Racing prozatím nejnáročnější výzvou letošního Dakaru. Přesto sedlčanská posádka uhájila celkové páté místo, když etapu dokončili na 8. pozici.

V maratonském bivaku se závodníci museli obejít bez svých asistencí a tak jezdci ze Sedlčan zjistili, že mají víc práce, než původně očekávali. Kromě spojovací tyče prošly nejnutnějším servisem i zadní diferenciál, nápravy a brzdy. Nicméně hned v úvodu osmé etapy se ukázalo, že při brždění kamion odskakuje do strany. „Zaměřili jsme se na spojovací tyč řízení, která v předchozí etapě dělala neplechu. Rozebírali jsme a znovu skládali jednotlivé části, abychom se přesvědčili, v jakém jsou stavu, ladili jsme i celou geometrii nastavení přední nápravy, opravovali utržený šroub na zadním diferenciálu, který způsoboval lehký únik oleje, měnili pneumatiky…,“ vyjmenovává palubní mechanik David Švanda.

Na trati se ale už v začátku etapy potvrdily temné scénáře. Ukázalo se, že brzdy nefungují optimálně. „Hned na začátku etapy jsme zjistili, že pravé přední kolo nám brzdí více než levé. Kdykoliv jsem zabrzdil, auto uskakovalo doprava. Asi 40 kilometrů před cílem jsme na duně udělali další spojovačku. Jakmile jsem šlápnul na brzdu, vytočila se kola, kousla se do písku a spojovačka byla zase ohnutá. Takže posledních 40 kilometrů jsme dojížděli s roztaženými koly,“ popisuje problémy, kterým musela v rámci etapy posádka čelit, Martin Macík.

Komentáře